dimarts, 3 de març del 2009

AVALUACIÓ INICIAL

Fent referència a la pregunta 8, la meva resposta va ser:
Sincerament, no ho he pensat.

MAPA DE CONCEPTES
Aquí tenieu el meu mapa de conceptes, molt millorable, no?

RESPOSTES A LA PREGUNTA Nº 9

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 7
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 7
TC1) Els professionals de l’educació ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 9
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 4
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 8
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 6
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 5
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 4
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 9
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 7

Per finalitzar dir que a mode de conclusió vaig dir:

La primera impressió que he tingut es que no entenia moltes preguntes, i m’ha semblat força curiós perque les TIC són fonamentals em la meva feina. Potser els mestres en general, sabem força de navegar internet, fer powerpoint..., però no tenim clar quin significat té tot això i com poden utilitzar les TIC sense que , a vegades, ens produeixi més feina ja que com tot els ordinadors són màquines i com a tal no són perfectes
Tot això esmentat anteriorment crec també que ha estat perquè em falta vocabulari , perquè segurament moltes de les respostes que he donat poden no estar relacionades amb la pregunta per ignorància al vocabulari al qual es refereix

2 comentaris:

  1. Hola Iolanda, sóc la Laia Sala de la teva aula 2 de Noves TE. T'he escollit per fer la contraargumentació de les preguntes trampa, com anomena el consultor. Allà vaig!!!
    1)Amb aquest primera discrepo, ja que jo vaig puntuar-ho amb un 10, ja que crec que un dels objectes principals de la Tecnologia Educativa ha de ser el d'oferir un bon ventall de tècniques per als docents, per tal que aquests ho puguin aplicar a la seva pràctica diària.
    2)En aquesta que tu has puntuat amb un 7, jo a inici de curs vaig puntuar-ho amb un 5, però ara he canviat d'opinió i ho he puntuat amb un 8-9, ja que crec que dels companys s'aprèn moltíssim.
    3)Sobre aquesta no puc contraargumentar gairebé gens, ja que jo ho vaig puntuar amb un 10 i tu amb un 9. Les dues creiem que els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement, ja que així els alumnes aconsegueixen un aprenentatge significatiu.
    4)En aquesta jo vaig posar un 0 (gens d'acord), ja que pel que jo entenc, la tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa no pot ser neutral en relació a prejudicis, valors i actituds. Si una persona no té accés a les noves tecnologies se l'està discriminant en aquest aspecte, a l'igual que si hi hagués una discriminació racial, social, econòmica, de poder,...
    5)Pel que fa a que les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge, estem en una puntuació molt semblant, jo un 10 i tu un 8. En la meva opinió crec que són una font de coneixment.
    6)Pel que fa a la pregunta de els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal, tu puntues amb un 6 i jo amb un 5. Tot i que ara havent fet el debat canviaria d'opinió i optaria per un 3-4, ja que si que hi dediques molt de temps però t'ajuden a aprendre moltíssim.
    7)En la de que la Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC, discrepem bastant, ja que jo ho puntuo amb un 10 i tu amb un 5. Crec que un bon psicopedagog ha d'estar assebentat de les noves tecnologies per poder aplicar-les a les seves sessions amb els seus alumnes, ja que així els motivarà més.Estem a l'era de les noves tecnologies i els nostres alumnes han nascut en ella.
    8)Els debats a la UOC poden millorar moltíssim, en aquesta jo vaig posar un 8 i tu un 4, però ara després d'haver-los treballat a fons amb unes bones bases que ens va donar el consultor, canvio d'opinió i em declino per un 3-4.
    9)Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes, jo vaig puntuar amb un 10 i tu amb un 9 així que no discrepem gaire, al contrari estem molt d'acord. Les TIC han de ser el motor dels aprenentatges, ja que és la manera de motivar els alumnes. No ens podem quedar enrere, sinó que hem de mirar el present i adaptar-nos de cara al futur, i els nostres alumnes és el que ens demanen, ja que ells han nascut a l'era de les noves tecnologies.
    10)Quan a el canvi tecnològic determina el canvi social, jo ho puntuo amb un 10 fent una matisació i és que el canvi social està determinant el canvi tecnològic, però aquest canvi no és unilateral, ja que sinó estaríem pensant com els deterministes tecnològics i hem de pensar com la idea del seamless web (teixit sense costures).
    Bé, Iolanta FINS AVIAT!!!

    ResponElimina
  2. Hola Iola, volia preguntar-t quin aprenentatge significatiu has tret després de realitzar un primer mapa conceptual a mà i l'últim realitzat a la pac 2.5 amb el programari Cmap Tools? Penses que realment has fet un aprenetatge significatiu i perquè?
    Montse Vinuesa.

    ResponElimina